Trwa budowa obwodnicy Wrocławia odcinka łączącego drogę wojewódzką nr 455, z drogą krajową nr 98
Długość odcinka: 10 km
Inwestor: Województwo Dolnośląskie
Data zakończenia: 2022
Na inwestycji „Budowa drogi wojewódzkiej od drogi wojewódzkiej nr 455 do drogi krajowej nr 98” zlokalizowanej w województwie dolnośląskim, powiat wrocławski, gmina Długołęka firma Konstrukcje Żelbetonowe Sp. z o.o. Żelbet Siuta SP.K. realizuje pięć obiektów mostowych:
- 3 mosty MD-A, MD-B, MD-3
- oraz 2 wiadukty drogowe WD-4, WD-5.
MD-A i MDB są to mosty drogowe nad rzeką Topór o jednoprzestrzennej płytowej konstrukcji ramowej.
MD-3 to siedmioprzęsłowa, ciągła konstrukcja płytowo-belkowa z betonu sprężonego
WD-4 to wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 143 Kalety - Kluczbork - Wrocław Mikołajów i projektowaną drogą gminą. Przęsła wiaduktu zaprojektowano z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu T zespolonych z żelbetową płytą pomostową, połączonych monolitycznie z filarami słupowymi oraz opartych przesuwnie na poprzecznicach podporowych na przyczółkach
WD-5 to wiadukt drogowy nad skrzyżowaniem z drogą krajową nr 98 jest trójprzęsłową konstrukcją ramową, płytowo-belkową z betonu sprężonego.
Parametry techniczne obiektów:
MD-A: szerokość jezdni - 7,00 m; szerokość opasek - 2x0,50 m; szerokość chodnika dla obsługi - 1,00 m; spadek poprzeczny jezdni - 3,0%; spadek poprzeczny chodnika dla obsługi - 4,0%; wysokość balustrad i poręczy barier - 1,10 m światło pionowe - 1,38 m; światło poziome - 8,50 m; długość całkowita obiektu z przyczółkami - 17,79 m; długość pomostu - 9,50 m szerokość pomostu - 11,25 m; powierzchnia pomostu - 107 m 2 ; kąt skrzyżowania z przeszkodą - 90,0º; kąt skosu konstrukcji przęsła - 90,0º; ilość przęseł - 1; rozpiętość teoretyczna przęsła - 9,00 m; wysokość konstrukcyjna - 0,61 m; rodzaj konstrukcji - przęsło płytowe, żelbetowe; schemat statyczny - konstrukcja ramowa; sposób posadowienia podpór - pośrednie; materiał konstrukcji - beton zbrojony.
MD-B: szerokość jezdni - 3,50 m; szerokość opaski - 0,50 m; szerokość utwardzonego pobocza - 2,00 m; spadek poprzeczny jezdni - 6,0%; wysokość balustrad i poręczy barier - 1,10 m światło pionowe - 1,52 m; światło poziome - 8,50 m; długość całkowita obiektu z przyczółkami - 24,33 m; długość pomostu - 10,80 m (9,50 m / sinα); szerokość pomostu - 8,20 m; powierzchnia pomostu - 89 m 2 ; kąt skrzyżowania z przeszkodą - 61,6º; kąt skosu konstrukcji przęsła - 61,6º; ilość przęseł - 1; rozpiętość teoretyczna przęsła - 10,23 m (9,00 m / sinα); wysokość konstrukcyjna - 0,81 m; rodzaj konstrukcji - przęsło płytowe, żelbetowe; schemat statyczny - konstrukcja ramowa; sposób posadowienia podpór - pośrednie; materiał konstrukcji - beton zbrojony.
MD-3: Szerokość jezdni: 7,00 m Szerokość opasek: 2 x 0,50 m Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej: 3,75 m Spadek poprzeczny jezdni: 2,0% Spadek poprzeczny ścieżki pieszo-rowerowej: 2,5% Wysokość balustrad i poręczy: 1,20 m i 1,10 m Światło pionowe: 5,85 m (przęsła 1 – 7), 3,98 m (przęsło 7 – 8) Światło poziome: 34,30 + 4 x 42,20 + 37,20 + 30,80 m Długość całkowita wraz z przyczółkami: 302,53 m Długość pomostu: 285,20 m Szerokość pomostu: 14,85 m Powierzchnia pomostu: 4235 m2 Kąt skrzyżowania z przeszkodą: 43,70 Kąt skosu podpór: 90,00 Liczba przęseł: 7 Rozpiętości teoretyczne przęseł: 36,00 + 4 x 44,00 + 39,00 + 32,50 m Wysokość konstrukcyjna: 2,63 m (2,50 m w osi dźwigara) Rodzaj konstrukcji: Dwudźwigarowa, kablobetonowa
WD-4: szerokość jezdni - 7,00 + 7,00 m; szerokość opasek - 2x0,50 + 2x0,50 m; szerokość chodników dla obsługi - 1,00 + 1,00 m; spadek poprzeczny jezdni - 2,0%; spadek poprzeczny chodników dla obsługi - 4,0%; wysokość poręczy bariery ochronnej - 1,10 m; światło pionowe - 7,80 m (1-2), 5,84 m (2-3); światło poziome - 22,34 + 22,34 m; długość całkowita obiektu - 53,90 m; długość pomostu - 48,24 m szerokość pomostu - 14,10 + 14,10 m; powierzchnia pomostu - 516 + 516 m 2 ; kąt skrzyżowania z przeszkodą - 80,5º; kąt skosu konstrukcji przęseł - 80,5º; ilość przęseł - 2; rozpiętości teoretyczne przęseł - 23,66 + 23,66 m; wysokość konstrukcyjna - 1,41 m; rodzaj konstrukcji - przęsła z belek prefabrykowanych; schemat statyczny - konstrukcja ramowa, ciągłą; sposób posadowienia podpór - pośrednie na palach wierconych; materiał konstrukcji - beton zbrojony, beton sprężony.
WD-5: Szerokość jezdni: 7,00 m Szerokość opasek: 2 x 0,50 m Szerokość chodnika dla obsługi: 0,90 m Spadek poprzeczny jezdni: 2,0% Spadek poprzeczny chodnika dla obsługi: 4,0% Wysokość balustrad i poręczy: 1,10 m Światło pionowe: 4,99 m (przęsło 2 – 3) Światło poziome: 30,35 + 49,70 + 30,35 m Długość całkowita wraz z przyczółkami: 129,40 m Długość pomostu: 115,40 m Szerokość pomostu: 10,95 m Powierzchnia pomostu: 1264 m 2 Kąt skrzyżowania z przeszkodą: 86,10 Kąt skosu podpór: 90,00 Liczba przęseł: 3, Rozpiętości teoretyczne przęseł: 31,50 + 51,00 + 31,50 m Wysokość konstrukcyjna: 1,95 – 2,75 m, 1,80 – 2,60 m w osi dźwigara, Rodzaj konstrukcji: Dwudźwigarowa, kablobetonowa, Schemat statyczny: Konstrukcja ramowa, ciągła Sposób posadowienia podpór: Pośredni Materiał ustroju nośnego: Beton sprężony, B60
Lata praktyki oraz duże doświadczenie, otwierają przed nami kolejne wyzwania i podnoszą zaufanie.
GENERALNY WYKONAWCA - KONSORCJUM FIRM: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. oraz Mirbud S.A.
PODWYKONAWCA: Żelbet Siuta Sp. z o.o.
Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A., dziękujemy za zaufanie!